Kopenhagen

24 augustus 2023 - Rødovre, Denemarken

Vandaag geen autokilometers maar meer dan genoeg benenkilometers. De teller van onze citywalk staat vandaag op 23 km. We wandelden deze morgen naar de metro die ons op een half uurtje naar het centrum bracht waar we naar de kustlijn liepen om daar het wereldberoemde beeldje van de kleine zeemeermin te bekijken. Als je er aankomt is het eigenlijk maar een heel klein beeldje op een rots omgeven door honderden toeristen die zich allemaal verdringen om de perfecte foto te maken. We liepen verder naar het Kastellet. Dat is één van de best bewaarde forten van Noord Europa omgeven door een stervormige omwalling en er huist nog steeds een kazerne in. Vervolgens  kwamen we terecht in het centrum en in de oude haven boekten we een boottocht omdat het goed weer was en we zo ook meer zicht kregen op de trekpleisters van de stad. Het was inmiddels al middag en we aten iets kleins op één van de vele pleinen die je hier kan vinden. Overal is het even gezellig en de monumentale gebouwen kom je overal tegen. We bezochten ook de ronde toren van waarop je een 360° uitzicht had. Speciaal aan deze toren is het feit dat er geen trappen in zijn maar een cirkelvormige weg die je 34,8 m omhoog brengt. Boven vind je ook de oudste sterrenwacht van Europa die nog steeds actief is. Onze stadswandeling verliep verder langs de vele winkelstraten afgewisseld met mooie bezienswaardigheden en voor we het wisten was het tijd om te gaan eten met Pernille, een andere vriendin van Anne die vroeger ook met haar gereisd heeft met UWP. Ze bracht ons terug naar Kristian en we deden nog een kleine boswandeling met haar hondje. Morgen rijden we onze laatste etappe huiswaarts en hopen op niet te veel files vermits er nog 950 km op de teller staan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade