Stockholm - Malmö - Rodovre

23 augustus 2023 - Rødovre, Denemarken

Onze laatste dag Zweden was aangebroken. Deze avond zullen we in Denemarken in de buurt van Kopenhagen overnachten. Met een dikke 700 km voor de boeg reden we door naar Malmö, de tweede grootste stad van Zweden. Om de twee uur wisselden we elkaar af en tegen 15u reden we de stad al binnen. Malmö was oorspronkelijk een Deense stad maar ging over in Zweedse handen na een oorlog tussen beide landen. In de oude stad zie je nog duidelijk de Deense invloeden qua gebouwen. Het is beslist de moeite waard om hier een paar uurtjes rond te lopen. We deden er nog wat inkopen en reden door naar het huis van Anne haar vriend. We passeerden onderweg voor de tweede keer de 16 km lange Sontbrug die Zweden met Noorwegen verbindt en een alternatief biedt voor de ferryverbindingen tussen beide landen. Het is een imposant stuk architectuur dat dagelijks door velen gebruikt wordt. De oversteek kostte ons 50 € maar dat is nog steeds goedkoper van de ferry. Kopenhagen ontdekken is het laatste dat we nog zullen doen voor we weer huiswaarts keren. Een foto met de kleine zeemeermin en een lekker Carlsbergske drinken om af te sluiten kunnen hier niet ontbreken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl