Odense - Fjällbacka - Oslo

8 augustus 2023 - Oslo, Noorwegen

Vertrokken in Denemarken, Zweden doorkruist om uiteindelijk aan te komen in Noorwegen. De rit vandaag begon mooi maar na een dikke 300 km kwamen we terecht in Storm Hans die duidelijk ruzie had met zijn Grietje. Als we de media mogen geloven krijgen Zweden en Noorwegen momenteel te maken met de zwaarste stormdepressie in de afgelopen 50 jaar. Het heeft enorm gewaaid en geregend onderweg naar hier en op een moment moesten we zelfs van de autosnelweg af omdat die ondergelopen was. Gelukkig hebben we niet veel moeten omrijden en zijn we toch heelhuids aangekomen in Oslo. Tussendoor had Anne nog een leuke tussenstop gevonden in Fjällbacka in Zweden. Een authentiek vissersdorpje waar alle huisjes behoren tot het beschermde erfgoed. Alleen spijtig dat alles in het Zweeds werd uitgelegd maar door hier en daar een woord te verstaan konden de we nodige linken wel leggen. Nadat we wat kibbelingen en een lekker vissoepje hadden gegeten moesten we nog een twee uurtjes knallen om aan te komen op onze  tweede bestemming. Morgen staat een kortere trip van 500 km op het programma en rijden we naar Trondheim. Hopelijk gedraagt Hans zich een beetje en komen we niet te veel oponthoud tegen zodat de rit vlot verloopt. Maar meer daarover morgen. Buiten het weer dat serieus wat kuren heeft valt alles goed mee en zijn we blij in Noorwegen te zijn aangekomen. Vanaf nu rijden we de ruige natuur tegemoet.